“Exsin moet klein blijven voelen, ook al wordt de organisatie steeds groter.”
Kirsten (43) werkt al bijna acht jaar bij Exsin. Doordat zij HR medewerker is, kent ze alle medewerkers. En veel opdrachtgevers. En de sfeer? Die helpt haar enorm in haar werk.
Hoe kun je die sfeer het best omschrijven?
“Onderling is er veel contact; over werk, maar ook privé. We hebben zo’n zeventig medewerkers, toch hebben we vaak aan een half woord genoeg. Voor een inhoudelijk vraag, of voor een grap en grol. Dat komt doordat Exsin veel organiseert voor alle medewerkers. Sociale momenten. Zo hebben wij een zomer- en winterfeest en tweemaal per jaar een inhoudelijke bijeenkomst, die wordt dan afgesloten met gezamenlijk eten. En vorig jaar organiseerden we voor het eerst een ski-trip. Dat was echt het ultieme teamuitje. Je hoort nog steeds de verhalen in de wandelgangen.
Ook onderling wordt regelmatig iets georganiseerd. Denk daarbij aan all-in eten bij een spareribrestaurant, darttoernooien of een gameavond. En dan hebben de teams (Vergunningen, toezicht en juristen red.) afzonderlijk ook nog een uitje met elkaar. Er gebeurt vanalles, maar deelname is nooit verplicht. Ondertussen zetten we er samen ook gewoon de schouders onder. Er wordt hard gewerkt. Hard samengewerkt. Dus hard werken én tijd voor gezelligheid. ”
Jij bent accountmanager en HR medewerker, hoe ziet dat eruit?
“Een van mijn taken is dat opdrachtgevers de juiste medewerkers krijgen Ă©n dat collega’s de juiste opdrachten krijgen. Als dat lukt – als die match klopt – dan heb ik een goede dag. Het is daarom belangrijk dat ik zowel onze klanten als onze collega’s goed ken. Dat gaat verder dan een naam en een functie. Ik moet inschatten waar iemand goed past. Qua kennis en persoonlijkheid. De goede sfeer in het bedrijf helpt mij hierbij, absoluut. Bovendien helpt het mij als mens om plezier in mijn werk te hebben. Dat maakt weer dat ook ik een stap extra wil en kan zetten.
We selecteren onze medewerkers bewust. We noemen onszelf niet voor niks Pepers. Hier werken vakmensen: hardwerkend, ambitieus en iedereen houdt van gezelligheid. Als accountmanager merk ik dat onze klanten dat ook zo ervaren. Veel acquisitie gaat door mond-tot-mond-reclame. Hierdoor zijn we zo gegroeid de afgelopen jaren. Zowel het bedrijf, als de medewerkers individueel. Dat is ook Exsin, je wordt uitgedaagd om in jezelf te investeren en jezelf op een prettige manier te blijven ontwikkelen, zodat je voor onze klanten zo goed mogelijk werk kunt doen.
Dankzij die sociale momenten leer je elkaar beter kennen, waardoor het eenvoudiger is om iemand werk te geven dat bij hem past. We doen dan ook ons uiterste best om korte lijnen te houden. Exsin moet klein blijven voelen, ook al wordt de organisatie steeds groter.”